De vrijdag na Hemelvaartsdag zijn wij gesloten. Het kantoor is open op maandag, dinsdag, donderdag en vrijdag 010 477 72 00  

Administratie, belastingen en advies

De financiën van A tot Z geregeld, voor je onderneming maar ook voor jou als ondernemer zelf.

Wat doen we? 

We doen je administratie, regelen je belastingen en geven advies.  

Voor wie? 

Voor ondernemingen in Rotterdam, groot en klein, dienstverlenend, in het creatieve en sociale domein.  

Hoe? 

Jij levert de bonnen in, wij doen de rest. We houden je boekhouding bij, we maken de jaarrekening op en verzorgen de fiscale aangiftes - de meest voorkomende zijn omzetbelasting, inkomstenbelasting en vennootschapsbelasting - voor je bedrijf én voor jou privé. 

Als de jaarrekening in concept klaar is, dan zien we elkaar, live of online. We hebben minimaal één keer per jaar een gesprek met onze klant.  

Is contact nodig?

Ja, want dan is er tijd om te praten over je bedrijf. Of over sparen voor later, lenen van je bv of je bedrijf verkopen. Al die zaken die  altijd spelen in het hoofd van een ondernemer of alle andere zaken op de grens van privé en zakelijk.  

Want: je hebt een goed bedrijf én je bent ondernemer. Het bedrijf is toch je kind.  

Wat doe ik als ik tussendoor vragen heb? 

Dan mail je. Of je belt. Of je loopt langs.  

Hoe doen jullie de boekhouding? 

We verwerken maandelijks  de gegevens. Als we tijdens het verwerken vragen hebben, mailen we je. Een keer per kwartaal doen we de aangifte omzetbelasting en als het jaar is afgerond maken we de jaarrekening op.

Boekhouden is uiteindelijk gewoon data verwerken. Daar gebruiken we software voor. Wij werken voornamelijk met Exact, Unit4 Boekhoudgemak en E-boekhouden.

 

Kan ik als ondernemer mijn eigen software gebruiken? 

Wij hebben voorkeur voor de software waar wij mee werken, zie hierboven. Maar als je gehecht bent aan je eigen programma, hoef je van ons niet over te stappen. Dan kijken wij hoe we toegang krijgen. Bijna alles zit in de cloud. We maken de jaarrekening en doen de aangiftes wel via onze eigen software. 

Doen jullie ook salarisadministratie? 

Ja, dat doen we. Maar alléén als we je gewone administratie ook verzorgen. Als service.  

En verder? 

We doen meer. We geven advies op financieel en fiscaal gebied, we begeleiden natuurlijk onderzoeken. Maar we helpen ook met  automatiseren en optimaliseren. Als je de procedures en processen strakker trekt, en gebruik maakt van technische mogelijkheden, scheelt dat veel tijd en energie.  

Als je zelf de dagelijkse administratie doet 

Dan werken we als controller. Samen zorgen we dat alles loopt. Je hebt altijd iemand aan wie je vragen kunt stellen, betrokken én op afstand.  

Wat kost het? 

Kleine bedrijven betalen minder dan grote bedrijven. Het uiteindelijke bedrag hangt natuurlijk af van wat je nodig hebt - er zijn veel verschillende ondernemingen.

Maar, om toch een idee te geven, administraties van kleine bedrijven doen we vanaf 50 euro per maand. Voor grotere loopt dat op naar 950 euro per maand. En alles ertussen in.

Je kunt kiezen voor een abonnement. Dan betaal je elke maand een vast bedrag. Betaal je liever per uur? Dat kan ook.

Eén keer per jaar kijken we onze afspraken nog goed werken, voor jullie én voor ons.  

Kennismaken?

Je bereikt ons op drie manieren:

  1. Vul het formulier ↓ in en we mailen je om een belafspraak te maken.
  2. Plan direct zelf je belafspraak in. Er is nog geen link, maar als je hieronder twee momenten aangeeft die jou goed schikken, dan komen we er wel uit.  
  3. Of bel ons. Dat kan meteen: 010-4777200.

 

Meer weten? Mail ons.

Dan maken we kennis, vrijblijvend natuurlijk. Als we je niet verder kunnen helpen, dan vertellen we dat ook eerlijk. 

We mailen je binnen twee dagen om een vrijblijvende belafspraak te maken. Je ontvangt automatisch een kopie van je bericht.

 

FAQ 

De veelgestelde vragen zijn nog in ontwikkeling. 

Gerelateerde video's

MKB winstvrijstelling - Ocean Finance legt uit

Ondernemersaftrek - Ocean Finance legt uit